Online Petitie voor William Shatner

Niet alleen voor de fans, maar ook voor William Shatner was het een teleurstelling dat hij niet in de nieuwste Star Trek Film zal spelen. Maar fans zouden geen fans zijn als ze daar geen spontane actie voor zouden beginnen...

William T. Kirk

Volgens een interview dat Shatner op 18 oktober heeft gegeven bleek dat ook bij Shatner Star Trek nog niet uit het beeld is verdwenen. Hij geeft zelfs toe dat hij het vreemd vind dat Leonard Nimoy een prominente rol speelt en er geen plaats is voor hem.

Kirsten Verdel heeft daarom een speciale website, wewantkirk geopend, waar fans steunbetuigingen kunnen achterlaten om JJ Abrams over te halen om hem toch in de nieuwste film te laten meespelen.

Een van de moeilijkheden zou zijn dat Kirk in 'Generations' stierf, maar volgens Shatner is dit Science Fiction en als men in films in staat is om uitgestorven dinosauriers weer tot leven te wekken dan moet dat voor Kirk toch ook geen probleem zijn?

Het lijkt ondergetekende echter zowieso geen probleem aangezien de film zich in het verleden afspeelt, maar wie weet wat het script daar over te zeggen heeft...

Dus ben je voor deelname van Shatner in de nieuwste Star Trek film, doe dan mee met deze poging op http://www.wewantkirk.com

Geplaatst om 12:13u op 04/11/2007 door Data

Reacties

Admiral Robin schreef:

Nah... The Shat mag thuis blijven van mij....

04/11/2007 13:29u

TMar schreef:

Van mij ook. Het zou ook niet zo logisch zijn aangezien z'n personage een hele tijd in die nexus zat en daarna is gestorven, tenzij je futureflashes in wil bouwen ofzo. Neem aan dat de ouwe Spock van een aantal jaren na Unification en All Good Things en Generations is.

04/11/2007 17:50u

Calastir schreef:

Ik heb de petitieook getekend.

Data heeft gelijk, de nieuwe Star Trek film is een prequel die speelt in de tijd van Kirk. Dan kan Shatner best zijn eigen vader spelen.

Maar als het verhaal niet over Kirk's vader gaat is dat natuurlijk een geldige reden om Shatner er uit te laten.

In welk stadium bevind de filmproduktie zich nu eigenlijk? Een film maken is een flinke onderneming! Is het niet al te laat om Shatner nog aan het script toe te voegen?

04/11/2007 18:35u

TMar schreef:

Denk als ze al aan het casten zijn, het scenario er is (dan weet je welke personages je moet casten) en het script wellicht grotendeels ook al. Denk dat een schrijver of regisseur niet zit te wachten op dit soort petities om een personage of een acteur er alsnog in te krijgen. Alleen als ze een manier vinden waarop die persoon ook echt iets zou kunnen toevoegen. Wat mij betreft is Abrams momenteel baas.

04/11/2007 18:53u

GaiusBaltar schreef:

Tja, maar als Shatner meedoet, dan wil ik eigenlijk ook Nichelle Nichols, George Takei, Walter Koenig en natuurlijk DeForest Kelley nog wel een cameo of wat zien doen. En het verlanglijstje kan wat mij betreft dan nog wel gaan groeien ook!
Om het maar eens heel duidelijk te zeggen: ik wil gewoon een goede Star Trek film zien. En het kan me geen lor schelen of Shatner of wie dan ook daarin meedoet. Zolang de film maar de naam Star Trek waardig is en dus in staat om op een of andere manier het stokje over te nemen, want daar zou het om moeten gaan. Jammer dat er weer fans zijn die het noodzakelijk vinden dit soort flauwekul-acties te organiseren.
Want het gaat er dus niet om wie uit de oude doos allemaal meedoet, het gaat erom dat JJ een fraai produkt gaat afleveren. En daar kan hij best inhoudelijke hulp uit de fanwereld bij gebruiken, maar niet dit soort nonsens.

04/11/2007 20:56u

Calastir schreef:

Het niet luisteren naar de fans heeft 'Nemesis' en 'Enterprise' opgeleverd, en dat was bijna het einde van Star Trek geweest.

GaiusBaltar heeft de gelijk, geef alle oude akteurs een cameo. Alleen DeForest Kelley en James Doohan worden moeilijk...

05/11/2007 08:00u

Gowron schreef:

Calastir: met cgi en oude tos beelden kom je best wel ver

05/11/2007 11:47u

GaiusBaltar schreef:

Met de huidige stand van zaken in de techniek is zelfs een postuum optreden van Kelley en Doohan nog mogelijk. Zie DS9's “Trials and tribble-ations” hoe je dat moet doen....

05/11/2007 12:03u

Robbie schreef:

Staat the Shat niet in het script, dan hoeft hij wat mij betreft ook niet in de film. Ik zou het raar vinden als ze het script zouden wijzigen (en dan dus afbreuk doen op het werk van Abrams, Orci en Kurzman) om Shatner een rolletje te geven.

Nee hoor, TOS is over en de fakkel moet overgedragen worden. Nimoy mag dat doen maar laten we er geen TOS reunie van maken want dat zou afleiden van de nieuwe crew..

05/11/2007 19:01u

GaiusBaltar schreef:

Als ik het goed begrepen heb (maar dat zal dus wel niet) gaat de petitie (“we want Kirk” er dus over dat William Shatner terug moet keren als Kirk. Bij mijn weten is al een andere acteur aangetrokken als Kirk en zou Shatner hooguit een toekomstige Kirk kunnen spelen. Volgens mij gaat het er ook niet om om Shatner koste wat het kost aan een rol in ST XI te helpen, want waarom zouden we dat doen, is ie zielig of zo? Kunnen we ons Star Trek niet zonder Shatner voorstellen? Ik snap dus helemaal niet wat het doel van deze actie is, anders dan Shatner met zijn giechel in de film proberen te dwingelanden. Maar daar zie ik dus absoluut de noodzaak niet van in.

06/11/2007 12:47u

Calastir schreef:

William Shatner is 76 jaar oud.

Lijkt me uitgesloten dat hij nog kapitein van de Enterprise kan spelen.

Maar een rolletje als vader (of zelfs opa) van de nieuwe Kirk (Chris Pine) zou nog kunnen, mits dat in het script past.

06/11/2007 16:57u

GaiusBaltar schreef:

Tja, maar waarom moet die zielige oude man dan wel een rol krijgen en andere zielige oude mannen niet? Sorry, ik vind dit allemaal zo'n flauwekul....

06/11/2007 19:09u

Calastir schreef:

Waarom? Omdat Kirk en Spock toch de kern vormen van TOS, en die twee hebben nog steeds de meeste fans.

Het is de fans van de andere akteurs vrij hun eigen aktie te starten.

07/11/2007 08:03u

GaiusBaltar schreef:

Mijn reden is vrij simpel: dit is helemaal geen “”TOS-film". Het is een nieuwe film die zich in hetzelfde tijdperk afspeelt als TOS, maar dat is wel iets anders. Sommige fans willen er nu per se wel een TOS-film van maken, omdat dat in hun beleving blijkbaar het enige is dat de naam Star Trek verdient. Mij best, maar als we zo blijven steken in dat verre verleden het met een nieuwe incarnatie natuurlijk nooit wat!

07/11/2007 08:09u

Calastir schreef:

Ze willen gewoon een eerbetoon. Een beleefd knikje naar de oude serie.

07/11/2007 08:13u

Robbie schreef:

Tsja, dat wordt toch al gemaakt met Nimoy die de fakkel overdraagd?

07/11/2007 10:33u

GaiusBaltar schreef:

Precies! En dus is de hele reden erachter een persoonlijke tunnelvisie-achtige fascinatie voor het fenomeen Shatner-als-Kirk.

07/11/2007 11:57u

Bajor Rules schreef:

Geen Shatner, wat mij betreft. Nimoy had voor mij ook niet gehoeven. Ik denk dat Gaius wat dat betreft de spijker op z'n kop slaat.. Wij willen goeie ST, liefst met toekomst en geen reünie!

07/11/2007 12:43u

Calastir schreef:

'Wij willen'?

Blijkbaar spreek je niet namens alle fans, Bajor Rules. 1 blik op de wewantkirk-site toont al duizenden petitioners die Bill Shatner wél in een nieuw rolletje willen zien.

07/11/2007 13:26u

Robbie schreef:

Ik vraag mij dan ook af hoeveel van die mensen er ook daadwerkelijk goed over nagedacht hebben. Ik zeg niet dat ze dom zijn, of achtelijk, maar ik vraag me wel af of ze de consequenties goed hebben meegewogen.

Shatner heeft al aangegeven geen belangstelling te hebben voor een bijrol. Dus dan zou het script drastisch omgegooid moeten worden. Laat dat nou iets zijn wat nu even niet gaat lukken met alle schrijvers-stakingen. Dat betekend weer dat de film uitgesteld moet worden en dat kost geld. Shatner zou trouwens ook een hoop geld kosten, iets wat men naar mijn mening beter kunnen besteden.

*Robbie schraapt zijn keel en doet zijn versie van de Braveheart speech*
Dappere Trekkies van The Federation, Ik ben bang dat mensen snel denken Star Trek te kunnen steunen door een Shatner petitie te kunnen tekenen. Echter, ik denk dat je daarmee de toekomst van Star Trek ontneemt. De toekomst ligt niet in reunies, oude acteurs en alles wat achter ons ligt. De toekomst ligt voor ons in “het onbekende”. De toekomst ligt voor ons!!!!!
Aaarrrgghhhhhhhh
*Robbie rent heldhaftig weg van zijn toetsenboord*

07/11/2007 15:18u

Data schreef:

Nog even terugkomend op Calistir en voorgaande reacties:

Niemand spreekt namens alle fans , laten we die discussie even niet starten.

Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van Shatner in een nieuwe Star Trek Film. Het gaat om de personages (Kirk, Scotty, Uhura enzovoorts ) en als de film gaat over de jeugdjaren van ons gezelschap dan kunnen de acteurs die dat vroeger gedaan hebben deze rollen niet meer vervullen. Het zou mij persoonlijk bijvoorbeeld storen als ik de 'jonge' Kirk zie die dan (ga ik van uit) fantastisch vorm gegeven wordt door Chris Pine en dan vervolgens Shatner in een andere rol die mijn beeld op dat moment gewoon verstoord want Shatner speelt in Star Trek nu eenmaal Kirk en niets anders.

Ik hoop dus juist op een verfrissende nieuwe film met goede jonge acteurs die ons een mooi beeld geven in de beginjaren van de personages van TOS

07/11/2007 15:20u

GaiusBaltar schreef:

Robbie, jongen....respect!!!!!!!Absoluut wat mij betreft de koe bij de horens!

07/11/2007 15:27u

Calastir schreef:

Volgens Shatner is het filmen ook al begonnen. De kans is voorbij, dus we maken ons druk om niks.

Jammer dat ze Shatner nu zo afdanken, maar zo gaat men in Hollywood met akteurs om.

07/11/2007 15:30u

GaiusBaltar schreef:

Shatner afgedankt? Hoe kom je daar nu weer bij? Hij heeft in de afgelopen tijd iets van 83 episodes van Boston Legal op zijn naam! Dat zijn er nog altijd meer dan die hele TOS!
En verder is meneer Shatner inmiddels 76 jaar oud en nog steeds aan het werk. Alle respect daarvoor, maar afgeserveerd? Nou nee!

Bron: http://www.imdb.com/name/nm...

07/11/2007 16:14u

Calastir schreef:

Ik doel op Star Trek.

Het is wrang voor Shatner dat zijn collega en vriend Leonard Nimoy wel een rol is aangeboden.

07/11/2007 18:04u

TPol schreef:

Ik weet niet of het zo wrang is. Hij is een acteur en soms word je wel gecast soms niet. Ligt aan het verhaal, aan wat ze nodig hebben aan karakter, en of je dat kan geven. Het is gewoon eeen combinatie van allerlei factoren. Ze hebben er niet voor gekozen een script te schrijven waar alle “oldies” in passen, dat zegt helemaal niets over dat dan een film minder goed zou worden. Ik heb zeker vertrouwen in Abrams, Orci en Kurzman en vind het juist een hele gave gewaagde keus. En ben erg benieuwd naar het resultaat

07/11/2007 18:20u

GaiusBaltar schreef:

Bill Shatner is ongetwijfeld professioneel genoeg om deze 'enorme teleurstelling' te boven te komen. Hij is daarnaast ook acteur genoeg om die 'enorme teleurstelling' behoorlijk overtuigend te spelen, ook al omdat als zijn fans dat gewoon van hem verwachten (ijdel als ze denken dat hij is). En degenen die niet beter weten, trappen er vierkant in. Maar goed, genoeg gezeurd, het is natuurlijk wel grandioze gratis publiciteit voor de nieuwe film! Misschien de controverse nog verder aandikken met een petitie om Shatner juist niet in de film te laten optreden....

07/11/2007 19:10u

Data schreef:

Nu je het zo zegt, als ik het interview bekijk heb ik soms het idee dat hij het goed aandikt, en dat zou vanuit marketing oogpunt helemaal niet verkeerd zijn want er is nu al enorme aandacht voor.

We worden als Federation al weer druk geïnterviewd over dit fenomeen, dus je hoort me niet klagen

Als het maar niet afleidt van waar het werkelijk om gaat: Een hopelijk fantastische film over de beginjaren van Kirk en de zijnen en The Federation ((No?) Pun intended )

07/11/2007 20:22u

Bajor Rules schreef:

Als ik zeg 'wij', dan bedoel ik mijzelf en mijn huisgenoten. Niet de hele wereld. Ik zou niet durven....
Dus voor alle duidelijkheid dan nog maar een keertje: IK zit niet te wachten op Shatner, Nimoy of een van de anderen, maar op goeie ST, die de hele tent weer leven in kan blazen. En IK denk dat dat het beste kan zonder de ouwe hap.

07/11/2007 22:38u

Calastir schreef:

Ja, dat is duidelijk. Mijn standpunt hopelijk ook.

07/11/2007 22:56u

Voeg reactie toe

 


 
Registreren

Best Business IT Group

De laatste 10 reacties:

Nevyn: Op nog eens 50 jaar zou ik zeggen....

Calastir: Star Trek wordt vandaag 50 jaar, gefeliciteerd allemaal! :)...

Nevyn: Heb de film pas gisteren gezien zonder al te veel voorkennis (op de trailers na dan)...

Calastir: Prijswinnaars gefeliciteerd! :)...

Calastir: Op aanraden van enkele enthousiaste vrienden heb ik de film vanavond alsnog in de...

Calastir: Zelf nog niet gezien, maar het verloop van de hele promotie-campagne en de focus van...

MUN: Leuk idee, zo'n marathon. Alleen jammer dat ze geen echte Star Trek films laten...

Data: Volgens het AD was het een voorkoombaar ongeluk :(...

Nevyn: Niet alle SF films (of verhalen) zijn gelijk. Star Trek volgt een andere stroom...

Nevyn: Altijd erg wanneer zoiets gebeurd....